Dan Rather files lawsuit against CBS

Home - News - Dan Rather files lawsuit against CBS

Dan Rather has filed a $70 million lawsuit against CBS, Viacom Inc., and three of his former bosses.

According to The New York Times, Rather, who left the network amid controversy over his reporting on a piece about President Bush’s military service, is said to claim in court papers that the company violated the terms of his contract by not giving him enough airtime on 60 Minutes after he stepped down from CBS Evening News in March 2005.

The lawsuit, filed in State Supreme Court in Manhattan, also names CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom chairman Sumner Redstone, and Andrew Heyward, former president of CBS News.

Rather is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.

Update on Wednesday 19 September 2007
NBC sack Today host Matt Lauer over sex allegation

Matt Lauer – the host of morning news programme ‘Today’ – has been fired by NBC over an allegation of sexual misconduct. “On Monday night, we received a detailed complaint from a colleague about inappropriate sexual behaviour in the workplace… Read more

Sam Kiley joins CNN as senior International correspondent

CNN has appointed Sky News’ foreign affairs editor, Sam Kiley, as senior International correspondent. Sam – who joined Sky News from the Times newspaper in 2010 – will be based at CNN’s Middle East hub in Abu Dhabi. “CNN is… Read more

Roger Ailes, founder of Fox News, dies at the age of 77

Roger Ailes – who built Fox News into a money-making ratings powerhouse – has died at the age of 77. “I am profoundly sad and heartbroken to report that my husband, Roger Ailes, passed away this morning,” his wife, Elizabeth,… Read more